islanda

Szavazások

Mi az ön kedvenc sportága?
 

Eseménynaptár

Utolsó hónap július 2018 Következő hónap
H K SZ CS P SZ V
week 26 1
week 27 2 3 4 5 6 7 8
week 28 9 10 11 12 13 14 15
week 29 16 17 18 19 20 21 22
week 30 23 24 25 26 27 28 29
week 31 30 31



Kiemelt projektjeink:

Mitől lesz elégedett az alkalmazott?
niagra Levitra generico buy kamagra uk Cialis generico cialis http://comprarviagraenespanol.com
Mitől lesz elégedett az alkalmazott? Nyomtatás E-mail
2013. június 21. péntek, 09:43

A kép illusztráció. Ha jó a hangulat egy munkahelyen, akkor nemcsak kellemesebben érzi bent magát az ember, hanem a munkavégzés is hatékonyabb. Mindenki tudja, hogy kérdéseivel fordulhat a többiekhez, biztosan fog segítséget kapni. Ha jó a munkahelyi kollektíva, kisebb a fluktuáció is, vagyis nem megy el az idő a betanításra, a munkaerő-felvételre sem. A hvg annak járt utána, hogy mit tehet a vezető azért, hogy az alkalmazottak elégedettek legyenek.

 




A dolgozók munkamotívumai között az alapvető fiziológiai, biztonsági szükségletek kielégítése mellett jelentős szerepet játszanak a szociális igények is: a felelősség, a dolgok befolyásolásának lehetősége, az elismerés iránti vágy, illetve a csapathoz tartozás igénye. Ha mehetnek továbbképzésekre, azzal nő az alkalmazottak érdeklődése, illetve ha a helyszín egy vidéki panzió, szálloda - ugyan emeli a költségeket - növekszik az esemény intenzitása, eredményessége is.

Nincs szükség kézi irányításra: bármilyen kis létszámú szervezetnél, kell hogy tudjon a főnök delegálni. A „nem delegálás” hátterében legtöbbször a vezető frusztrációja áll, nem hiszi el, hogy a beosztottja el tudja színvonalasan végezni az adott munkát, vagy az ellenkezője, hogy az érintett munkavállaló olyan jól teljesít, hogy az csorbítja a vezetői tekintélyt.

Ha két alkalmazott vitába keveredik, a vezető lehetőleg ne próbáljon közvetíteni vagy bíráskodni. A hatalmi szótól a problémák soha nem oldódnak meg. Lényegesen magasabb szintű eredményt és lojalitást kap az a vezető, aki a legtöbb energiáját a munkatársak fejlesztésére, motiválására fordítja. Az informális négyszemközti beszélgetések, az aktív figyelem, az empátia és a folyamatos bevonás megtérülő befektetések.

Kérdezze meg az alkalmazottakat időről időre, hogy mitől éreznék magukat jobban. Olyan apróságokat fognak mondani, amit esélye sincs kitalálnia magától.

Hosszú távon csak úgy lehet igazán motiválni az alkalmazottakat, ha közvetlenül részesülnek a sikerből. A munkavállalóknak részesedést kell adni, hogy magukénak érezzék a céget, és húzzák a vállalkozást, mint igásló a konflist.


Forrás: hvg.hu, HR Portál