islanda

Szavazások

Mi az ön kedvenc sportága?
 

Eseménynaptár

Utolsó hónap június 2018 Következő hónap
H K SZ CS P SZ V
week 22 1 2 3
week 23 4 5 6 7 8 9 10
week 24 11 12 13 14 15 16 17
week 25 18 19 20 21 22 23 24
week 26 25 26 27 28 29 30



Kiemelt projektjeink:

Figyelem! Mostantól sokkal több idő elmegy az ügyintézésre
niagra Levitra generico buy kamagra uk Cialis generico cialis http://comprarviagraenespanol.com
Figyelem! Mostantól sokkal több idő elmegy az ügyintézésre Nyomtatás E-mail
2013. július 10. szerda, 19:12

A kép illusztráció.Érdemes felkészülni Így változott a postai ügyintézés 2013. július 1-jétől.








Miután a Magyar Posta feltételezhetően túl sok reklamációt kapott az ügyfelektől a július 1-jén életbe lépő változások miatt, teleszórta a postaládákat figyelemfelkeltő szórólapokkal.

Valójában ez egy remek kezdeményezés, hiszen nagyon sok kellemetlenséggel jár, ha éppen nincs tisztában az ügyfél a módosulásokkal. Sajnos azonban az is kiderült, ezen rendelkezések hatálybalépésével a postai ügyintézés ideje megnövekszik.


Csak személyes ügyintézés

Az egyik változás a postai ügyintézésben az, hogy a könyvelt postai küldeményeket, mint például az utánvétes küldemények, július 1-jétől már csak személyesen lehet átvenni. Ehhez természetesen az átvevőnek igazolnia kell magát.

A postai dolgozó egyébként a nem könyvelt küldemények esetén is kérheti a személyazonosság igazolását. Ebben az esetben az okmány elnevezését, számát, betűjelét a postai dolgozónak rögzítenie kell. Amennyiben az ügyfél megtagadja az azonosítást, a csomagot visszaküldi a posta a feladónak.

Ha a csomagot nem tudják kézbesíteni, akkor a posta köteles minimum öt napig félretenni a címzett részére. Továbbá, ha az ügyfél nem tudja átvenni semmi esetre sem, akkor meghatalmazásra van szükség.


További változások

Azok a küldemények, amelyek nem férnek be a postaládába, tehát nagyobbak, mint egy A4-es boríték, könyvelt, azaz ajánlott küldeményként adhatóak fel. Ezen kívül a Magyar Posta a szolgáltatások biztonsága érdekében a régi formanyomtatványokat kivonta a forgalomból, helyettük újakat vezetett be.

Ha valaki hivatalos iratot szeretne feladni például egy cég részére, akkor a szelvényen fel kell tüntetni az átvevő személyét igazoló okirat típusát és számát.

Pozitívum viszont, hogy mostantól a címzett kérheti, hogy másik fiókba érkezzen egy csomag, nem pedig a posta által kijelölt helyre.


Pénzmosás ellen

Egy olvasónk elmondta, hogy szintén találkozott egy eddig ismeretlen esettel a postai ügyintézés során. Nevezetesen rózsaszín csekket szeretett volna feladni valaki másnak a nevében, ami eddig sem volt tilos, és most sem az, ugyanakkor alá kellett írnia egy nyilatkozatot, hogy nem szeretne pénzt mosni, és a pénz feladása semmilyen illegális ügyre nem vonatkozik.

A rózsaszín csekk voltaképpen a postai úton történő átutalást jelenti. Ezt a nyilatkozatot mostantól minden esetben alá kell írni, ha pedig nem az ügyfél saját neve szerepel az adatoknál, akkor szintén meghatalmazásra lesz szükség. Ez a folyamat a sárga csekk esetében 300 ezer forint feletti befizetés esetén érvényes.

Szerző: Sereg Nikolett


Forrás: Femina.hu